ތަފުޞީލީ ފީބެކްޑް ދިނުމުން
ދަރިވަރަށް ރަނގަޅަށް ކުރެވުނީ ކޮންކަމެއްކަމާއި އިތުރަށް ރަނގަޅު ކުރަންޖެހޭ
ކަންތައްތަކާއި އިތުރަށް ރަނގަޅުކުރަން އަޅަންޖެހޭ ފިޔަވަޅުތައް ސާފުކޮށް
އެނގެއެވެ. އަނގަބަހުންނާއި ލިޔުމުންވެސް ފީޑްބެކްދެވިދާނެ އެވެ. 
ސަކްސަސް ކްރައިޓީރިއާ އާއި
ފީޑްބެކް ރަނގަޅަށް ގުޅިފައި އޮތުމަކީ މުހިންމުކަމެކެވެ. " ގުޑް ޖޮބް "
ނުވަތަ " ކީޕް އަޕް ދަ ގްރޭޓް ވޯކް " ފަދަ ބަސްތައް ބެލެވޭނީ ތައުރީފުގެ
ގޮތުގަ އެވެ. ފީޑްބެކްގެ ގޮތުގައެއްނޫނެވެ. 
ފީޑްބެކް ދޭނެގޮތް:
| 
ސްޓްރެޓެޖީ | 
އިޚުތިޔާރުކުރެވިދާނެ
  ގޮތްތައް | |
| 
·       މައުލޫމާތާއި ފެކްޓްސް އަށް ވަގުތުން ފީޑްބެކް ދިނުން ( ރނަގަޅު / ނުރަނގަޅު
  ) 
·       ދަރިވަރަށް އެކަމެއް ރަނގަޅުކުރާނެ ވަގުތު އޮއްވައި ފީޑްބެކް ދިންން | 
·        
  ވަގުތުން 
·        
  ގިނަގިނައިން | 
ވަގުތު | 
| 
·        
  ސަކްސަސް ކްރައިޓިރިއާ
  އާއިގުޅޭގޮތުން ދަރިވަރުގެ ރަނގަޅު ކަންތައްތަކާއި އިތުރަށް ރަނގަޅުކުރަންޖެހޭ
  ކަންތައްތަކަށް 
·        
  ދަރިވަރަށް
  ދެންކުރެވިދާނެކަމަކީ ކޮބާކަން ފާހަގަކޮށް ކޮމެންޓްކުރުން (ޒާތީ ވަހަކައެއް
  ލިޔެގެން ނުވާނެ) | 
·        
  ދަރިވަރު އުފެއްދި އެއްޗަކަށް 
·        
  ދަރިވަރު މަސައްކަތްކުރި ގޮތަށް | 
ފޯކަސް | 
| 
·        
  ހަމަހަމަ އުސޫލަކުން އަދި
  އިސްކަންދޭތަރުތީބަކުން 
·        
  އުނގެނުމުގެ އެންމެ
  މުހިންމު ލަނޑުދަނޑިއާއިގުޅޭ ޕޮއިންޓްތައް ހިމެނުން 
·        
  ދަރިވަރުގެ ނަފުސާނީ
  ތަރައްގިގެ ފެންވަރަށް ރިޢާޔަތްކުރުން | 
·        
  ހިމަނާނީ ކިތައް ޕޮއިންޓް 
·        
  ކޮންމެ ޕޮއިންޓެއްގައި
  ހިމަނާނީ ކިހާވަރަކަށް | 
މިންވަރު | 
| 
·        
  އެދަރިވަރަކާއި އެންމެ އެކަށޭނެގޮތަކަށް ފީޑްބެކްދިނުން 
-         
  ދަރިވަރުގެ ގާތު އިށީދެހުރެތޯ 
-         
  ވަކި ބައްދަލުވުމެއްގައިތޯ 
-         
  ލިޔުމުންތޯ 
-         
  ދަރިވަރު މިސާލެއް ބޭނުންވޭތޯ | 
·        
  އަނގަބަހުން 
·        
  ލިޔުމުން 
·        
  ވިޜުއަލް / އަމަލީގޮތުން | 
މޯޑް | 
| 
·        
  ވަކވަކި ދަރިވަރުންގެ ވަކި ޚާޢްޞަކަމެއް ފާހަގަކުރާނަމަ ވަކިވަކި ދަރިވަރުންނަށް 
·        
  ގްރޫޕް / ކްލާސް ފީޑްބެކް – މުޅި  ކުލާހަށް ނުވަތަ ގިނަދަރިވަރުންނަށް ވަކި
  މަފުޙޫމެއް އޮޅުންއަރާނަމަ  | 
·        
  ވަކިވަކި ދަރިވަރުންނަށް  
·        
  ގްރޫޕަށް / މުޅި ކުލާހަށް | 
އޯޑިއަންސް | 
ދަރިވަރަށް
މަންފާއެއްނުކުރާނެ ފީޑްބެކް ނުދޭށެވެ.
 ދެވޭ ފީޑްބެކް ދަރިވަރަުންނަށް މަންފާއެއްނުކުރާ
އެއްޗަކަށް ބައެއްފަހަރުވެދެ އެވެ. އެއީ:
·        
މާބޮޑަށް ހިތްހެޔޮކޮށް ބުނާތީ
/ ލިޔާތީ
·        
މާބޮޑަށް ފާޑުކިޔާތީ
·        
މާގިނަވުން
·        
މާބޮޑަށް ލަސްވުން
ރިސަރޗް
އިން ފެންނަގޮތް:
ދަރިވަރުންގެ
ޝައުގުވެރިކަމާއި އަދި ކުރިއެރުމާއި ފީޑްބެކާއި ހުރިގުޅުމުގެ މައްޗަށް ވަރަށް
ގިނައަދަދެއްގެ ދިރާސާ ކުރެވިފައިވެ އެވެ. 
ބައެއް ނަތިޖާ ފާހަގަކޮށްލާނަމެވެ. 
·        
ފީޑްބެކްގެ ސަބަބުން
ދަރިވަރުންގެ އުނގެނުމަށް ފާހަގކުރެވޭފަދަ ހެޔޮ ބަދަލު އާދެ އެވެ. ނަމަވެސް، މި
ބަދަލުގެ ނަތީޖާ ، ބައެއްފަހަރު، އީޖާބީ ވުމާއި ނުވުންވެސް އެކަށީގެންވެ އެވެ އެއީ
ފީޑްބެކް ދެވޭގޮތާއި ވައްތަރާއި ވަގުތަށް ބިނާވެ އެވެ ( ހެއިޓީ އަދި ޓިމްޕަރލީ ، 2007
). 
·        
ފީޑްބެކްގެ ސަބަބުން،
ދަރިވަރުގެ އުނގެނުމުގެ ޝައުގުވެރިކާއި ދަރިވަރުގެ އަމިއްލަ ގާބިލިއްޔަތާއިމެދު
އޭނާދެކޭގޮތަށް ބަދަލުއާދެ އެވެ ( ބްލެކް އަދި ވިލިއަމް ، 1998 ؛ ބަޓްލަރ ، 1988
).
·        
އިވޭލުއޭޓިވް ފީޑްބެކް (
ޕަރސަންޓޭޖް މާކްސް / ލެޓަރ ގްރޭޑް ) އަދި ބައިވަރުފަހަރު އިވޭލުއޭޝަން ހެދުމަކީ
އޭގެ ނުރަނގަޅު އަސަރު ދަރިވަރުގެ ޝައުގުވެރިކަމަށާ އުނގެނުމަށް ކޮށްފާނެ ކަމެކެވެ (
ޓަންސްޓޯލް އަދި ގިޕްސް ، 1996 ؛ ބްލެކް އަދި ވިލިއަމް ، 1998 ).
·        
ތަފްޞީލީ ފީޑްބެކް ދޭއިރު
ދަރިވަރަށް މިހާރު ކާމިޔާބު ވެފައިވާ މިންވަރު 
(Where am I now?) ލަނޑުދަނޑިއާއި ނުވަތަ އައުޓްކަމް އާއި އަޅާކިޔާއިރު ، ދާންވާ
ހިސާބު  (Where am I going?) އަދި
އެދެމެދުގެ ފަރަގު ކުޑަކުރާނެގޮތުގެ މައުލޫމާތު ދިނުން އެދެވޭ ނަތިޖާ ނުކުމެ އެވެ
(ސްޓިންގިސް، ޗަޕްކިސް އަދި ޗަޕްކިސް، 2004). 
Effective
Feedback?
·        
Descriptive Feedback is focused on
describing particular qualities of the work or performance
·        
Evaluative Feedback is a summing up; a
judgment used for accountability
·         
 
·        
Step 1: 
Decide if the focus of each statement is mainly descriptive or
evaluative in nature.  In the column on
the left, mark each example of descriptive feedback with a D and each example
of evaluative feedback with an E.  If you
believe it is neither, mark it with an X. 
On the whole, consider the spirit
of the feedback.
·        
Step 2: 
For each statement you marked with a D, evaluate how well it meets the three
remaining guidelines.
·        
 
·        
 
| 
D, E, or X | 
Feedback | 
Related to learning goals? | 
Specific/ Clear? | 
Cue for next steps? | 
| 
I particularly liked your 2nd paragraph.  Good thinking here! | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Keep working! | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
You didn’t answer the second part of the question.  How would you know if you had accounted for
  all possible combinations? | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
74%  C- | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Your introductory and concluding paragraphs are effective “bookends”
  that state your theme. | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
I don’t see that you have supported your conclusion with
  evidence.  Look back at the data from
  your experiment to see if there is a pattern. | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Use a pencil and a ruler for diagrams. 
  Be sure to answer all the questions. | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
D, E, or X | 
Feedback | 
Related to learning goals? | 
Specific/ Clear? | 
Cue for next steps? | 
| 
Look again at your notes regarding the two special interest groups.  How could your example more explicitly
  clarify their potential biases? | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Good work.  This is much neater
  and seems to show that you have tried hard. | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
You are on track here in trying to explain your rule.  Think: does it apply to all triangles? | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Nice job – such an improvement! | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
This report probably wouldn’t convince a reader who didn’t already
  agree that we should be saving fuel. 
  What else could you do to make a more convincing argument? | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Your details strongly support your claim that we should recycle
  newspapers.  That’s great! | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | |
| 
Review where you placed your thesis statement.  Check your notes and rethink this
  placement. | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Yes 
No | 
Reference List
Brookhart, Susan
(2008). How to Give Effective Feedback to Your Students. Cheltenham, VIC,
Australia: Hawker Brownlow Education Pty Ltd, 
Assessment,
Evaluation and Reporting Handbook (2008) Waterloo Region District School Board,
Learning Services: School effectiveness & Assessment
Black, P., C.
Harrison, C. Lee, B. Marshall, and D. Wiliam. 2002. Working inside the black
box: Assessment
for learning in the classroom. London: Department of Education and
Professional
Studies, King’s College.
Wiliam, D.
2007. Keeping learning on track: Formative assessment and the regulation of learning.
In Second handbook of mathematics teaching and learning, ed. F.K. Lester Jr., 1053–98.
Greenwich, CT: Information Age.
Hattie, J &
Timperly, H. (2007). The Power of Feedback, Review of Educational Research,
Vol. 77, (1), pp. 81-112.
Black, P.,
& Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education,
5(1), 7–75.
Butler, R.
(1988). Enhancing and undermining intrinsic motivation: The effects of task
involving and ego-involving evaluation on interest and performance. British
Journal of Educational Psychology, 58, 1–14.
Tunstall, P.
& Gipps, C. (1996). How does your teacher help you to make your work
better?, Children's understanding of formative assessment, The Curriculum
Journal, 7(2).
 
No comments:
Post a Comment